7 Mayıs 2013 Salı

Kendin Yap: Dikiş Makinası Kılıfı

Diktiğim ikinci ürün dikiş makinası kılıfı oldu. Hem makinanın tozlanmaması hem de daha güzel görünmesi için  bir süredir yapmayı planladığım bir projeydi. Eğer sizinde ilginizi çekiyorsa gelin nasıl yaptığıma bakalım :)
 İlk olarak makinamızın ölçüsünü alarak başlıyoruz. Ben kendi makinamın ölçülerini örnek göstererek bahsedeceğim. Benim makinamın uzunluğu 38 cm., yüksekliği 31 cm. ve genişliği 19 cm. Dikiş payı olarak tüm ölçülere 2 cm ekledim. Kılıfın ana gövdesi için yükseklik+genişlik+yükseklik x uzunluk ölçüsünde bir dikdörtgene ihtiyacımız var. Yani benim ölçülerime göre 33+21+33=(87x40) ölçülerinde bir parça kesiyoruz. Yan tarafları için de 33x21 ölçülerinde iki parça kesiyoruz. Ben biraz daha kalıplı durması için kumaşların arkasında kağıt tela kullandım.
 Parçalarımızı kestikten sonra gövdenin üzerine yan parçayı renkli tarafları birbirine bakacak şekilde boylamasına yerleştirip, iğnelerle sabitliyoruz.
Köşe kısmına gelince (bu kısım biraz zorlayabilir) yan döndürüp, kenarları eşitleyip, köşeyi elimizden geldiğince düzgün hale getirip iğnelerle sabitliyoruz.
Diğer köşeye geldiğimizde tekrar aşağı doğru döndürüp kumaşı hizalıyoruz ve iğnelerle sabitliyoruz. Eğer ölçüleri doğru aldıysanız kumaşınızın tam olarak eşleşmesi gerekiyor, ben nasıl becerdiysem alt kenardan biraz arttırdım :) 
Diktikten sonra ilk tarafımızı bitirmiş oluyoruz.
 Şimdi aynı şeyleri diğer tarafta tekrarlıyoruz.
Alt kısmını da içeriye katlayıp düz dikiş ile diktim. Böylece kılıfımız bitmiş oldu. Siz isterseniz daha süslü dikişler kullanabilirsiniz, üstüne cep dikebilirsiniz. Ben kırmızı kumaş aldığımda üstüne kalp dikmek istiyorum :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder